Week 1 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

20 September 2015 | Australië, Collaroy

Weer even een berichtje!

Vandaag alweer 5 dagen van huis weg, in die 5 dagen heb ik een hoop gedaan,dus tijd voor een berichtje!

Dinsdag de 15e verzamelden we met de hele groep op Schiphol. Na het inchecken en uitzwaaien was het wachten op de vlucht naar Bangkok. Iets na kwart over 2 Nederlandse tijd gingen we dan eindelijk de lucht in voor een vlucht van 11 uur.
Om 5 uur was het tijd voor de warme maaltijd en 6 uur later was het alweer tijd voor ontbijt.
Het slapen was deze 11 uur geen succes, gelukkig was er een ruim aanbod aan films en was het met de hele groep ook erg gezellig!
In Bangkok hebben we een half uurtje gewacht voor we weer konden boarden en na ongeveer 4 uurtjes kwamen we aan in Tapei.
In Tapei zijn we naar een mooi hotel gegaan om een paar uur bij te komen. Het plan was zwemmen, alleen was het zwembad dicht :(. Gelukkig was er wel een douche, die precies hoog genoeg was voor mij om het plafond niet te raken want zo groot zijn ze niet in Taiwan ;)
Van Tapei naar Sydney was een wat luxer vliegtuig met meer beenruimte, wat goed uitkwam want in na een vlucht van 9 uur kwamen we aan in Sydney, waar de dag net was begonnen.

Voor de douane kneep ik hem een beetje, zeker na het invullen van de vragenkaart. Maar we konden allemaal zo doorlopen nadat de paspoorten waren gecheckt, ik kom dus niet op televisie bij Border Secuirity ;).

In Sydney werden we opgewacht door onze extreem oranje uitgedoste reiscrew en gingen we direct met de bus naar de Operahouse voor een lekker brak fotomomentje, daarna naar het hostel in Collaroy om gelijk de eerste dingen te regelen, te relaxen en te barbecuen.
In de avond was er een meeting in Sydney met allemaal Defqon dutchies, alleen dachten we daar niet meer heen te gaan. Uiteindelijk plannen toch weer gewijzigd en met 7 mannen op weg naar Sydney stad! In de kroeg was het een Hollands feestje, waar we veel mede defqongangers ontmoetten :) de bus terug hadden we na de halve stad door gerend te hebben toch gemist, maar gelukkig was daar de taxi nog (met 8 man in een 7 persoonstaxi was wel flink proppen, waarbij de chauffeur ook nog eens als de dood was voor politie.. Maar het lukte!)

Vrijdag was de regeldag.. Australische rekening is gefixed in een bankgebouw wat zo gebruikt zou kunnen zijn voor de film van Harry Potter, supermooi en megagroot!
De lunchlocatie was Hyde park, midden in de stad. Hier werden we vergezeld door een paar ibissen en kaketoes, die zie je hier heel veel. Verder is zijn alle parken rond lunchtijd overspoeld met fanatiekelingen die hardlopen, bootcamps doen, etc.
Na de lunch nog wat uitleg gekregen over de autoverhuur en over de zorg en toen was het tijd om boodschappen te doen voor het avondeten. Het leek ons leuk om met z'n 20en te eten. Ik zou samen met een paar anderen gaan koken. Met het gevoel dat we voor een compleet weeshuis gekookt hadden gingen we na de maaltijd welverdiend aan het bier en de wijn. Drank is hier pittig duur, alleen de wijnpakken van 4 liter zijn goedkoop, maar helaas niet echt lekker om te drinken, maar daar hoop ik nog aan te wennen ;)

Zaterdag, Defqondag! We vertrokken in onze oranje outfits, samen met de andere Nederlanders uit ons hotel naar Defqon. Na langs een blauwe golf van politie en honden gelopen te hebben, was het tijd voor dansjes! Ik heb ontzettend veel mensen gezien en gesproken (Nederlanders vielen nogal op door al het oranje) en ontzettend veel lol gehad. Defqon is hier een stuk kleiner dan in Nederland, maar het gaat er zeker goed los!

Vandaag, zondag dus, begin ik toch wel te merken dat ik een drukke week gehad heb. Vanmorgen hebben we een meeting gehad met de laatste hotspots en de wandeling naar Manley van vanmiddag doe ik volgende week. Nu ga ik lekker relaxen en vanavond gezellig aan de pizza met het hostel.

Morgen doe ik de Blue mountains Tour en overmorgen heb ik mijn eerste surfles. Verder ben ik een beetje aan het kijken wat ik hierna ga doen, nu heb ik nog een beetje het kamp gevoel omdat alles geregeld wordt, maar volgende week sta ik er toch echt alleen voor...

Foto's volgen later op Facebook!

Liefs, Marenthe

  • 20 September 2015 - 09:22

    Ria Van As:

    Leuk om te lezen hoe het tot nu toe met je gaat.
    Wachten op je volgende verhaal ?
    Groetjes en dikke knuffel van mij !!!!

  • 20 September 2015 - 21:38

    Caspar:

    Leuk verslag! Ik hoop er nog vele te lezen! Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5287

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: