Adelaide en Kangaroo Island! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Adelaide en Kangaroo Island! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Adelaide en Kangaroo Island!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

05 November 2015 | Australië, Darwin

Hallo allemaal!

In mijn laatste blog schreef ik dat ik net aangekomen was in Adelaide. Inmiddels zijn we al weer meer dan een weekje verder en ben ik gisteravond aangekomen in Darwin.

Adelaide is een wereld van verschil in vergelijking met Alice Springs, het is sowieso veel groter, minder warm en er is veel meer te zien! Ik ben zaterdag en zondag vooral bij de activiteiten van de World Solar Challenge wezen kijken. Zondag ook nog gerelaxt op het strand van Glenelg met Steven,mijn kamergenoot. Zondag ook weer verhuist van kamer. Ik ben beland in een 6persoons kamer, met Franka (Duits), HyeSun (Koreaans) en Lee Jiyeon (Koreaans) en dan nog 2 bedden die continu wisselen.
Zondagavond ben ik naar de Belgian Beer bar geweest, waar ook de teams van Delft, Twente en Eindhoven waren (en nog teams van een aantal andere landen). Dit was erg gezellig, ook makkelijk om weer een keer lekker Nederlands te praten. Erg leuk om alle verhalen (voornamelijk van team Twente) te horen over de Solar Challenge! De avond nog even afgesloten in een nachtclub :)

Maandag mijn maatje Jeanet weer opgezocht, zij zat ook weer in Adelaide. Samen rondgewandeld en een plan gemaakt voor de dinsdag, we wilden namelijk graag koala's in het wild spotten en niet in een Wildlife park (soort dierentuin). Daarna Blackebys bezocht, een mega snoepwinkel met snoep uit alle landen. Terug in het hostel gelijk mijn trip naar Kangaroo Island geboekt, maandag ga ik daarheen voor 2 dagen.

Dinsdag 27 oktober met de bus naar het Morialta park gegaan samen met Jeanet. Hier een wandeling gemaakt naar de waterval. Na 10 minuten lopen hoorden we gebrom uit een boom, wij gelijk kijken en ja hoor, koala nummer 1 was gespot. Toen we goed keken, bleken nummer 2 en 3 in de boom ernaast te zitten. Even verderop nog meer koala's gezien en een moeder met een kleintje. De waterval bleek een mooie plek om te lunchen en te genieten van het zonnetje. Op te terugweg hoorde ik ineens geritsel aan de overkant van het slootje, bleek daar een koala te lopen, die we vervolgens in een boom zagen klimmen. Dit is best bijzonder, want koala's zijn extreem lui en hangen bijna de hele dag op dezelfde plek in de boom rond. Dinsdagavond was bij het hostel de barbecue en de "killer pool competition". Hierna kwamen er veel Duitsers van de Solar Challenge om flink te zuipen. Ik kreeg van de Duitsers de meest vreemde verhalen te horen over de afgelopen weken en we keken met zijn allen een film over de challenge (een groep scholieren uit Hawaï doet mee aan een fake versie als wetenschapsproject), wat hilarisch was. Want wanneer ze in de film iets deden wat echt niet kon, zoals je zonnecellen aanraken met je handen, gingen iedereen helemaal los (inclusief schreeuwen naar de televisie...)

Woensdag ben ik lekker de stad in geweest en heb ik mijn vlucht naar Darwin geboekt. Donderdag ben ik naar Haigh's chocolate geweest. Hier kreeg ik een rondleiding door hun fabriek en mocht ik uiteraard ook proeven, prima activiteit op wereld chocolade dag. In de middag gezellig met Jeanet de Botanic garden van Adelaide bezocht,waarna ik haar gelijk uitzwaaide. Jeanet zit nu inmiddels weer in Nederland. In de avond een studentenavond bezocht met mijn kamergenootjes, wat zeker een geslaagd avondje was :)

Vrijdag was het officieel nog geen Halloween, maar er waren wel feestjes. Reden genoeg om op pad te gaan voor een leuke outfit, war uiteindelijk neerkwam op een haarband met vleermuizen, wat schmink en een goedkope panty en zwarte jurk om te verknippen. Ik ging deze avond met Franka mijn kamergenootje naar een van de feesten, HyeSun sloot later aan. Het is best gaaf hoe hier alles aangekleed wordt met Halloween. In de club hingen overal skeletten, spoken, afgehakte hoofden en andere ledematen en dat soort dingen.

Zaterdagavond weer wezen stappen met HyeSun, Lee Jiyeon en Franka. Nu begonnen we in HQ, dit is de grootste club van Adelaide. De muziek was hier nogal eentonig, dus de avond uiteindelijk toch weer afgesloten in Chivago.

Zondag ben ik met Jonny, die ik vrijdagavond had ontmoet, op pad gegaan. Hij vond het een goed idee om mij Port Adelaide te laten zien. Hier een toeristisch rondje gedaan en de vuurtoren beklommen. Jonny werkt op een van de scheepswerven aan boten voor het leger, hier kreeg ik (voor zover dat mocht en kon) ook van alles te zien. En daarna zijn we nog naar het strand van Semaphore geweest, flink de toerist uitgehangen dus.

Maandag vertrok ik voor een tweedaagse trip naar Kangaroo Island. We waren met een gezellige groep van 9 en dan Jayson als gids. Namen flinke rit en overtocht met de veerboot kwamen we aan op het eiland, waar we binnen 2 minuten al de eerste dolfijnen spotte! Hierna gingen we naar een lookout, waar we wel eerst 540 treden voor moesten beklimmen. Maar het was het waard! Vervolgens nog wat mooie strandjes bekeken en toen naar Seal Bay gegaan. Hier gingen we met een gids het strand op, waar ongelofelijk veel zeehonden lagen te slapen. We konden echt ongelooflijk dichtbij komen, dis dat was wel bijzonder. Seal Bay is een beschermd gebied, omdat deze zeehondsoort bijna uitgestorven is.
De volgende stop was bij de Little Sahara, hier zijn hoge zandduinen, waar we vanaf gingen boarden. We beginnen met een board waar je op kon zitten of liggen, maar uiteindelijk ook de snowboard variant geprobeerd. Dit was gaaf!! Gelukkig niks gebroken, wel wat flinke blauwe plekken als aandenken. Zand geeft toch niet echt een zachte landing.
Onderweg naar onze slaaplocatie veel Kangaroos gespot en koala's, zelfs een die op de weg zat (waardoor we pittig hard moesten remmen). 'S avonds gezellig een barbecue en een kampvuur en voor het slapen gaan nog veel wallabies gespot.

Dinsdag de Remarkable rocks bezocht en nog meer mooie strandjes. Ook nog even naar het Flinders Chase national park geweest. Hier weer veel koala's en Kangaroos gespot. Hierna nog naar een honingboerderij geweest en toen was het alweer tijd om naar de veerboot te gaan.

Woensdag 4 november heb ik extreem de toerist uitgehangen in Adelaide. Ik heb de 3 uur durende stadswandeling gedaan, waarin in gezien en bekocht heb: Holy Trinity Church, Edmund Wright house, The Beehive corner, Adelaide Arcade, Scots Church, Ayers House, University of South Australia, Adelaide University, Art gallery of South Australia (wat best wel een gave expositie was), South Australia museum (gaat vooral over de natuur, de dieren en de geschiedenis van Australië), State Libary, Migration Museum (met veel Nederlandse dingen erin), War Memorial (heel indrukwekkend! Staan bizar veel namen overal geschreven), Government House, Festival Centre, Adelaide Oval en The Parliament House. Na deze wandeling heb ik mijn laatste spullen gepakt en ben naar het vliegveld gegaan.

Nu dus in Darwin, ik ga vandaag uitvogelen wat ik hier allemaal wil doen en zal nog wat foto's uploaden.

Liefs, Marenthe

  • 05 November 2015 - 08:37

    Caspar:

    Superleuk verslagje weer, Marenthe! Geweldige foto's ook op Facebook.

  • 05 November 2015 - 18:26

    Jeanet:

    Leuk verslag!! Grappig ook om mijn naam tegen te komen... Minder grappig is het om te lezen dat ik inmiddels weer in Nederland zit :-( Maar voor een volgende trip heb je meer weer op ideeën gebracht. Die stadswandeling moet ik dan ook doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5306

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: