Eastcoast part 2! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Eastcoast part 2! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Eastcoast part 2!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

18 December 2015 | Australië, Surfers Paradise

Hooi,

Time flies, alweer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb. Ik zit nu in Surfers Paradise, waar ik op de bus wacht im baar Byron Bay te gaan.

3 december ben ik naar Arlie Beach gegaan. Hier heb ik eerst een beetje rondgekeken. Ik kwam Hannah en Rosie daar weer tegen, dus 4 december zijn we weer gezellig met elkaar uitgegaan.
5 december vroeg in de morgen nog even snel naar huis gebeld, waar het nog wel 4 december was, om moeders te feliciteren. Hierna checkte ik in om naar de Whitesundays te gaan, 2 nachten op een zeilboot was het plan.
De boot was erg gezellig met 12 mensen en 2 crewleden (en had zelfs een hot tub!). Onderweg regelmatig zwemstops gehad en gevaren met de kajak met glazen bodem die mee was en met de SUP-boards (stand up paddling).
6 december vaarden we naar Whitehaven Beach, dit strand is zo geweldig mooi! Wit zand en een helder blauwe lucht en zee, ik denk het mooiste strand wat ik ooit gezien heb!
Hierna weer lekker verder gevaren, nog een flink stuk gezeild en tijdens de stops gesnorkeld tussen het koraal en de mooie vissen, prima trip dus! S'avonds stond er lasagne op het menu, iets wat ik al 3 maanden niet meer gegeten had en wat dus echt genieten was!
7 december weer lekker gevaren en gesnorkeld en uiteindelijk weer aangekomen in Arlie Beach. Hier Rosie en Hannah nog even gezien en toen richting de bus gegaan, om te gaan genieten van een 11 uur lange busrit naar Agnes Water.
8 december compleet gebroken aangekomen in Agnes Water. De bus was stampvol en slapen was geen succes. Vandaag dus lekker een relaxed dagje gehad. Het hostel waar ik zit, Cool Bananas is gezellig en vooral brand en brand schoon, de keuken wordt er 3 keer per dag schoongemaakt, dit heb ik nog niet eerder gezien in een hostel.
9 december was hét moment om een "stoere" biker te worden. Ik deed de Scooter Roo Tour met Emma en nog een paar meiden uit het hostel. Na eerst een oefenrondje gemaakt te hebben op de tot Harley Davidson omgebouwde brommers was het tijd om de neptattoos op te plakken en de leren jassen aan te trekken. Met de toer reden we door Agnes Water en Town of 1770. Onderweg nog bij de haven gestopt voor een leuke groepsfoto. Tijdens de rit een hoop Kangaroos voorbij zien springen, een hele gave ervaring!
10 december ben ik vroeg in de morgen op de bus gestapt richting Rainbow Beach. Hier had ik in de middag gelijk mijn meeting voor de Fraser Island toer. Er waren 8 auto's, mijn auto bestond uit 1 Belgisch koppel, 3 Engelsen, 1 Duitser en een Frans meisje. Een gezellige groep en na alle regels over de Fraser Tour (waar we met autos zelf over het strand zouden rijden) hebben we er een gezellig avondje van gemaakt (inclusief karaoke)...
11 december vroeg verzameld en alles in de auto's geladen en toen op naar Fraser! Nadat we van de veerpont afkwamen zagen we gelijk de eerste dolfijnen, en een dingo (soort wilde hond). We reden naar Lake Mckenzie, dit was een groot blauw en helder meer, met zoet water. Na hier gezwommen te hebben gingen we het bos in, naar Central Station, wat in feite 3 hutjes en wat informatieborden was. Hierna naar de campingspot gereden om zelf te gaan koken en een drankje te doen. Hier kwam ik erachter dar mijn groep, op het Belgische koppel na, bestond uit flinke drinkers.
12 december was de hele ploeg brak op 3 mensen na en waren er maar 2 bevoegd om te rijden. Dit was mijn eerste ervaring met rijden op het strand, het was mega gaaf, maar behoorlijk pittig. Ik ben niet vast komen te zitten en iedereen in de auto overleefde het, zelfs met een flinke kater, dus mijn rijkunsten waren prima.
We zijn eerst naar de champagne pools gereden, dit was relaxed om te zwemmen. Helaas begon het hier te gieten. Teruggegaan naar het kamp, waar het nog steeds regende. In de middag was het iets droger en zijn we naar het scheepswrak gegaan, een heldere rivier (niet meer zo helder door de regen) en naar een shop. Onze auto was vrij leeg, want de Duitser en Engelsen hadden meer zin in Tequila dan in een tripje.
S'avonds bleef ik met mijn voet haken achter een scheerlijn en in combinatie met het rijden van die dag werd dat me toch iets te pijnlijk, dus weer aan de pijnstillers. S'avonds ging iedereen weer flink aan de zuip en dat is toch een stuk minder als je zelf niet mee kan doen, lekker wat andere meiden opgezocht die ook niet van het drinken waren en daarmee een gezellig avondje gemaakt.
13 december vroeg in de morgen weer vertrokken, eerst naar de zandduinen gereden, waar we een supergave wandeling gedaan hebben en daarna weer richting de veerboot. Weer terug bij het hostel was het tijd om alles van zand te ontdoen, want werkelijk álles zat onder.
14 december met de bus richting Noosa vertrokken. Hier gelijk een flinke wandeling door het National park gemaakt, waar ik mijn eerste slangen in het wild zag! Noosa is een klein surfersstadje met een gezellige uitstraling. Ik baalde dat ik hier maar 1 nacht zou blijven.
De dag een naar de Noosa Woods geweest en toen was het alweer tijd om op de bus te stappen naar Brisbane. Hier aangekomen was het al laat in de avond, dus niet echt meer op pad geweest. Wel Ivo en Mel weer gespot, die ik in Cairns eerder had ontmoet, dit was erg gezellig!
16 december Brisbane wezen verkennen, het weer was niet geweldig, maar gelukkig was veel overdekt. Brisbane is een stad met veel mooie hoge gebouwen. Verder is er een park met een reuzenrad en een flinke stadstuin, waar echt werkelijk iedereen aan het hardlopen is.
17 december even een regeldagje gehad en met de bus naar Surfers Paradise vertrokken.
De dag erna was het tijd voor een surfles. Aangezien mijn eerste les in Sydney geen succes was, ging ik ervanuit dat het ongeveer hetzelfde zou zijn. Dit bleek niet het geval, ik heb meerdere keren gestaan en zelfs zelf mijn eigen golven kunnen pakken!! Geweldig gevoel! Door het vele proberen zit ik nu wel compleet onder de blauwe plekken, maar het was het waard!!
Hierna ben ik op zoek gegaan naar een kapper, de goedkoopste was een Aziatische en na uitgelegd te hebben wat ik wilde ging ze aan het werk. Na 5 minuten was ze klaar, 5 behoorlijk angstige minuten, omdat ze als een razende tekeer ging. Maar het resultaat is gelukkig goed :)
Op straat had ik mij een kroegentocht aan laten smeren, dus savonds met ruim 100 man op pad gegaan. Een hele gezellige avond gehad en het uitgaansleven in Surfers Paradise goed leren kennen :)
Voordeel van de kroegentocht is dat deze half 7 al begon, rond 12 uur ben je er dan klaar mee en de volgende dag ben je dus weer vol energie. Dit was ook wel nodig, want de wekker ging vroeg om alles in te pakken en om de bus te halen.

de definitieve datum dat ik thuiskom is nu zeker, maandagmorgen 4 april ben ik weer in Amsterdam :), nu dus nog 3,5 maandjes lekker rondtrekken

Liefs, Marenthe

  • 21 December 2015 - 10:47

    Theo Ammerlaan:

    Lieve schat. Wat een gave verhalen. Je maak ook echt de reis van je leven. Ben benieuwd naar je foto s. Nog heel veel plezier. Maar dat gaat zeker lukken. Dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 5295

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: