Hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Hello New Zealand!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

12 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,


Weer tijd voor een blog, deze keer vanuit Auckland! 

2 januari ben ik vanuit Sydney naar Collaroy gegaan om daar post op te pikken, Collaroy is een suburb van Sydney, maar toch al een uur met het openbaar vervoer reizen, bizar hoe groot Sydney eigenlijk is.

S'avonds eerst met Stephan naar de O-bar geweest voor een drankje, de O-bar is een bar op de 47e verdieping, met dus een geweldig uitzicht. Helaas was de wachttijd zo lang, dat we besloten ergens anders heen te gaan. Wel nog geprobeerd om met de lift naar andere verdiepingen te gaan voor het uitzicht, maar deze waren allemaal geblokkeerd (ja, we hebben alle verdiepingen geprobeerd). Beneden kwamen we erachter dat dit allemaal banken en Secuirity bedrijven waren, dus vandaar dat we er niet zomaar konden komen.. 
Samen een gezellig drankje gedaan in de haven, waarna ik naar een hardstyle feestje ging bij de Shark Bar. Hier draaide de Belgische DJ Coone, welke ik al op menig festival heb zien draaien in Nederland. Heerlijk genoten van zijn set, terwijl ik tussen de Aziaten stond (en dus veruit overal bovenuit kwam). Na zijn zet nog met hem op de foto geweest en even met hem gesproken, heerlijk avondje gehad dus! 

3 januari moest ik mijn hostel uit en aangezien bijna alles volgeboekt was, zou het een lastige opgave worden om iets te vinden. Gelukkig was ik met de nieuwjaarsduik een Belgisch koppel tegengekomen die de 3e uit zouden checken, maar hun kamer tot de 5e hadden, deze kon ik dus makkelijk overnemen. Het koppel zou met een ander koppel in een 4persoons kamer zitten, maar dit koppel was uit elkaar en kon niet annuleren, dus ik had de kamer voor mij alleen, dikke prima! Stephan had ook geen kamer meer, dus hij kwam er ook bij. Verder was ik behoorlijk brak van het nachtje doorhalen, dus ik heb niet echt veel gedaan die zondag. 

Maandag was het weer bagger, het regende de hele dag. Een ideaal dagje voor de was dus. S'avonds lekker uiteten geweest en nog een drankje met Stephan, Stijn en Linda gedaan. 

Dinsdag zijn we weer verhuisd van hostel, wel een 100 meter verderop. Het weer was weer compleet bagger, dus weer lekker gerelaxt. 

Woensdag moest ik vroeg op, want om 5 uur moest ik de trein hebben naar Strathfield station, waar ik zou worden opgepikt door Lauren, voor mijn lift naar Brisbane. 
Het ritje naar Brisbane, van ruim 10 uur, was erg gezellig. Martin, een Nederlandse jongen, reed mee tot aan Byron Bay. Lauren moest regelmatig naar familie in Brisbane en nam dan altijd backpackers mee, dit was voor haar gezelliger en voor backpackers natuurlijk ideaal en goedkoop :)

Donderdag 7 januari lekker rondgelopen in Brisbane. Met mijn kamergenootje Juno (een Duits meisje) het plan gemaakt om vrijdag naar Mount Cootha te gaan en zaterdag naar de dierentuin te gaan. Mijn andere kamergenoot is Barbara, een lief vrouwtje van 75 jaar uit New Zealand. 

Vrijdag met Juno naar Mount Cootha gegaan, hier genoten van het uitzicht op Brisbane. Hierna een wandeling gemaakt naar de Mount Cootha Botanic Gardens. Hier was het mooi, maar er zaten echt gigantisch veel grote spinnen. Nu was ik wel gerustgesteld bij het feit dat ze niet giftig waren, maar erg relaxed liep ik er niet rond. In het restaurant midden in de tuin lekker gegeten, terwijl de leguanen en ibissen gezellig rond de tafels liepen.

Zaterdag zijn Juno en ik naar de Australian Zoo gegaan. Dit is de dierentuin van Steve Irwin, de krokodillenjager. De dierentuin was super groot! Hokken waren echt mooi ingericht en ook groot! We hebben samen lekker toeristisch een Segwaytour gedaan, waarbij we eerst een cursus kregen met hoe we überhaupt op z'n ding konden rijden. Verder genoten van de krokodillen- en vogel-shows en uiteraard selfies gemaakt met de kangaroos :). Na de dierentuin nog het Wildlife hospital bezocht, waar we een inkijk kregen in de gang van zaken daar. 

Zondagmorgen naar het vliegveld gegaan, om naar Auckland te vertrekken! 
Na een relaxte vlucht, waarin ik eindelijk het tweede deel van 'The Mazerunner' gezien heb, geland op Auckland. Hier op het vliegveld kwam ik erachter dat ik allemaal eten mee had wat niet mocht. Mijn appels maar direct weggegooid, de rest braaf aangegeven en wat ik dus mocht houden. Wel moest mijn tas extra door de xray en kwamen er nog wat honden snuffelen. 
Verder had ik nog niks geboekt. Een hostel was zo geboekt op het vliegveld, net als een simkaart. Ik had het idee om te lopen naar het hostel, maar toen ik hoorde dat de bus er al een uur over zou doen, koos ik toch maar voor de bus. 
Het hostel waar ik in kwam was ongezellig en smerig (met name de douches en toiletten), gelukkig had ik maar 2 nachten geboekt. 

Maandag 11 januari voelde ik mij echt niet lekker, voelde mij al een paar dagen niet top, maar nu was het echt tijd voor een bezoekje aan de dokter. Mijn gevoel klopte, ik bleek een urineweginfectie te hebben en ben gestart met antibiotica. Die dag verder niet veel gedaan, ik voelde mij vooral ziek, dus lag veel op bed. 

Vandaag voel ik mij niet veel beter, ben wel verhuisd naar een schoner en gezelliger hostel en heb vanmorgen lekker met thuis gebeld. 

Nu nog een paar dagen aftellen tot mijn ouders komen, vrijdag zie ik na inmiddels 4 maandjes pap en mam weer :) :)

Liefs, Marenthe

  • 12 Januari 2016 - 09:12

    Sandra:

    Hi lieve Marenthe, wat balen dat je ziek bent!! Veel sterkte en hopelijk ben je snel weer opgeknapt met de antibiotica... heerlijk even uitzieken voordat jullie weerzien is. En dan het avontuur met de camper, ben heel erg benieuwd.
    Veel liefs uit regenachtig, beetje fris, Den Haag
    Tante San en de rest van de Korffjes.

  • 12 Januari 2016 - 09:26

    Ilone:

    Lieve Marenthe
    Wat maak je veel mee en balen die infectie. Nu hopen dat de medicijnen hun werk doen. Dan met familie en camper het land gaan verkennen. Heel veel plezier. Lieve groeten Ilone en de Douma's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5303

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: