New Zealand! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu New Zealand! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

New Zealand!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

04 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal!

In mijn laatste blog eindigde ik ziek in bed, hier ben ik een paar dagen in gebleven (helaas). Maar gelukkig kon ik de 15e mijn ouders oppikken bij het vliegveld. Uiteraard was ik een uur te vroeg, waardoor ik het vliegtuig waar zij in zaten zelfs nog heb zien landen.

Na elkaar platgeknuffeld te hebben zijn we naar het hotel gegaan. Dit was toch wel Even anders dan een hostel. Lekker een drankje gedaan en nog met mijn vader uit eten geweest, de reis was toch wel vermoeiend geweest, dus zij lagen lekker vroeg op bed.

De volgende dag hebben we de campervan opgehaald. Dit ding was HUGE, het leek meer op een vrachtwagen dan op een camper en ik vond het dan ook een goed idee om mijn vader eerst te laten rijden. Hierna boodschappen gedaan en toen richting Paihia gereden. Onderweg nog bij de Whangarei Falls gestopt, wat erg mooi om te zien was. Ook hebben we bij een nagebouwd Maori dorpje een koffiepauze gehad.
Toen we op de camping stonden vond mijn pa het een goed idee om gelijk een rondje hard te lopen. Aangezien mijn conditie niet veel meer was na een gebroken voet en 3 weken antibiotica, stond ik hier niet echt om te springen. Mijn vader was overtuigend genoeg en daar gingen we met z'n tweeën. Onderweg dachten we naar de watervallen te gaan, maar toen we mensen tegenkwamen die aangaven dat ze al 1,5 uur liepen zonder een waterval gezien te hebben, besloten we toch maar om te keren.

Na heerlijk geslapen te hebben gingen we de volgende morgen richting Hahei. Onderweg zijn we gestopt bij de Huru Falls en bij mount Dome. Dit was een lookout, wat slechts 1 km lopen was. Dit was alleen wel bijna alleen maar trap op.. Toen we eindelijk bij de lookout waren konden we geen trap meer zien, maar het uitzicht was erg mooi! Hierna lekker samen geluncht. Hierna naar Hot water Beach gereden. Hier maar kort gebleven, wat was dit MEGA toeristisch. Overal mensen die kuilen graven (net Duitsers) om een eigen warme badje te hebben. Uiteraard hebben we wel even gevoeld, en ja, het water wordt echt opgewarmd door een natuurlijke bron, wat wel speciaal is. Hierna naar de camping in Hahei gegaan. Ik heb inmiddels ook de eerste kilometers gereden in de "vrachtwagen", wat toch wel even wennen was.

De 18e wilden we gaan kajakken naar Cathedral Cove. Dit ging door de sterke stroming helaas niet door. Dus we trokken onze sportschoenen aan en liepen erheen. Tussendoor een flink pittige regenbui gehad, maar aangekomen bij de Cove was dat het helemaal waard! Van de 20 mensen op het strand, kende ik uiteraard iemand. Valerie, een meisje die ik in Sydney ontmoet heb liep daar ook rond, hoe toevallig wil je het hebben.
Terug bij de camper kwamen we erachter dat we voor 10 uur uit moesten checken, daar het inmiddels 12 uur was gingen wij dat nét niet meer redden, maar gelukkig vonden de mensen die onze plek zouden hebben het niet erg om even te wachten. :)
Onderweg naar Waitomo regende het. Onderweg stonden er auto's langs de weg die gebaarden dat we af moesten remmen, even verderop zagen we waarom, er lag een auto op z'n kop die net gecrasht was.
Bij Waitomo gingen we direct naar de caves toe voor een toer. Hier liepen we eerst door de grotten, waarna we ook nog een stukje vaarden. Het was echt supermooi om al die gloeiwormen te zien. S'avonds in de camper nog lekker gekaart :)

De 19e reden we naar Hobbiton, hier wilde ik graag naartoe en ik kreeg mijn ouders zo gek om mee te gaan. Na de meest geweldige foto's gemaakt te hebben bij de huisjes en een biertje gedaan te hebben in de Groene Draak gingen we door naar Rotorua, waar we na het aanschouwen van een Haka, wat krijgersliederen en na wat uitleg over de Maori cultuur, een diner hadden. S' avonds een deel van de Hobbit films gekeken, zodat mijn ouders ook het verhaal kennen.

De dag erna zijn we in Rotorua naar het park gegaan waar heel veel zwavelmeren waren, dit zag er door de stoom gaaf uit, maar stonk echt verschrikkelijk naar rotte eieren. Hierna naar de Blue and green lakes gereden, waar pap en mam een rondje hard gingen lopen. Onderweg naar Taupo nog gestopt bij de Huka Falls. Later op de dag kwamen we aan in Taupo.

21 januari zijn we vroeg opgestaan om naar het startpunt van de Tongariro alpine crossing gebracht te worden. Hier deden we de crossing van 19 km. Na 7 uur pittig klimmen en dalen, terwijl we genoten van de mooie omgeving en veel verschillende mensen ontmoetten, waren we aangekomen bij het eindpunt. Het was pittig, maar zeker de moeite waard!

De dag erna had ik natuurlijk verschrikkelijke spierpijn, maar vandaag stonden er dan ook geen wandelingen op het programma. Vandaag een stuk richting Wellington gereden. Onderweg hebben pap en mam nog 9 holes gelopen bij een golfbaan (er moest ook aan golf gedaan worden natuurljk op vakantie).

23 januari zijn we Wellington ingegaan en hebben we het Te Papa museum bezocht. Dit was best interessant en ook een leuke tentoonstelling. Hierna richting de Ferry gegaan, waar we terwijl we moesten wachten (we hadden meer dan een uur vertraging) nog een lekkere lunch gebakken hebben (toch handig zo'n campervan). Hierna begonnen aan de 3,5 uur durende overtocht. Onderweg genoten van het mooie uitzicht en aangekomen op het Zuidereiland gelijk doorgereden naar Richmond.

24e zijn we richting Greymounth gegaan. Onderweg hebben mijn vader en ik nog een tochtje over een hangbrug gemaakt (mijn moeder maakte liever foto's) naar een eilandje. Bij Cape Foulwind hebben we de vuurtoren bezocht en uiteraard zijn ook de zeehonden bekeken. Hierna zijn we ook langs de Pancake Rocks geweest bij Punaikaiki, wat super mooi was!

De dag erna zijn we naar de Franz Josef gletsjer geweest, hier hebben we naartoe gelopen. Vreemd om dan ineens ijs te zien, terwijl het niet koud is (ik had nooit eerder in mijn leven een gletsjer gezien, dus dit was nieuw). Hierna werd het weer slechter en zijn we naar Fox Glacier gereden.

26 januari was het nog erg regenachtig. Wij wilden graag de gletsjer in Fox Glacier zien, dus wij erheen. Je kon er alleen niet met de campervan rijden, dus wij gelopen door de regen (zeker een half uur heen en een half uur weer terug...) onderweg voor onze neus nog een boom om zien vallen (door de vele regen waarschijnlijk). Aangekomen bij her uitkijkpunt zag je dus niks... Door de bewolking was de gletsjer onzichtbaar, met een beetje fantasie zag je de vorm wel, maar dit was wel met heel veel fantasie..
Hierna doorgereden naar Wanaka, onderweg veel regen gehad, wat het rijden door de bergen wel uitdagend maakte. Onderweg ook bij de Blue Pools geweest, wat ook erg mooi was!

De volgende dag zijn we van Wanaka naar Queenstown gereden, hier hebben mijn vader en ik de Bungeejump gedaan vanaf een brug (43 meter). Dit was echt SUPERGAAF! Ik wilde dit al een tijdje doen en ik kreeg mijn vader zo gek om het ook te doen, dus terwijl mijn moeder binnen de schermen filmde, sprongen wij in het diepe!
Hierna de stad in gegaan en drankje gedaan en een Fergburger gehaald (beroemd in Queenstown). Hierna heb ik nog met Dinand en Annabel (van de groep waar ik mee begon in september) een drankje gedaan en later kwamen mijn ouders ook nog gezellig langs.

28 januari zijn we richting Timaru gereden, maar in de morgen nog even lekker Queenstown in geweest (shoppen!). Onderweg naar Tirmaru nog even opgehouden door een flinke groep koeien op de weg, maar die werden gelukkig aan de kant gedreven. Hier hebben we terwijl het s avonds ook maar gelijk het vervolg van De Hobbit gekeken.

29 januari zijn we naar een kwekerij van Van Zanten geweest in Raikaia. Hier kregen we een rondleiding en waren we uitgenodigd voor een lunch. Ik ben zelf helemaal niet thuis in de teelt van leliebollen, dus vond het erg interessant. De kweker was een Nederlander, die voor 3 jaar in New Zealand voor Van Zanten aan het werk is. Hij en zijn vrouw waren erg gastvrij en het was dan ook erg gezellig.
Hierna doorgereden naar een tuincentrum (mijn vader is altijd benieuwd hoe in andere landen de centra eruit zien en hoe het perkgoed opgesteld staat), dus hier lekker rondgewandeld en daarna doorgereden naar Christchurch. Hier hebben we gezellig met elkaar een potje gebowld, omdat het toch het laatste avondje was.

30 januari alles weer ingepakt (en uiteraard wat spullen meegegeven) en toen ben ik door mijn ouders afgezet bij mijn hostel. Het afscheid hier was wel pittig. Na 2 geweldige weken samen weer gedag zeggen, maar nu maar voor een paar maandjes.
De rest van de dag vooral bezig geweest met het uitzoeken van de foto's.

De 31e heb ik met Dinand nog gezellig in het park gezeten en de rest van de week ben ik vooral zelf lekker op pad geweest. Christchurch is een stad waar veel nog kapot is, maar waar ook echt al ontzettend veel al herbouwd of gerestaureerd is. Een stad met veel kunst en moderne bouwwerken, maar ook nog met een half kapotte kerk en overal werkzaamheden. Ik ben bij het Earthquake museum geweest, en heb de 185 empty chairs bezocht, een indrukwekkend monument ter herinnering aan de 185 mensen die overleden zijn tijdens de aardbeving van 2011.
Gisteren heb ik een gezellig dagje gehad met Danny, een vriend uit Sydney en morgen zal ik zelf weer terugvliegen naar Sydney, vanwaar ik naar Melbourne zal reizen.

Tot de volgende blog,

Liefs, Marenthe

  • 04 Februari 2016 - 06:16

    Pa:

    Lieve Marenthe, bedankt voor de aanleiding en en twee weken gezelligheid.
    Het was een topreis! Veel plezier in Melbourne.XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 5286

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: