On the road again! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu On the road again! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

On the road again!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Mijn laatste blog was vanuit Nieuw Zeeland, inmiddels ben ik alweer flink op weg. Ik had niet echt tijd om te bloggen, dus het is een behoorlijk verhaal geworden.

5 februari was in de ochtend vooral relaxed, daarna ben ik naar het vliegveld gegaan om terug te vliegen naar Sydney. Super toevallig dat ik daar Annabel tegenkwam (zij is ook met de groep van Australian Backpackers haar reis begonnen). Het wachten werd zo een stuk gezelliger, helaas zaten we niet naast elkaar in het vliegtuig, maar gelukkig waren er weer nieuwe films aan boord :)
In Sydney was het allemaal weer even zoeken (en eerst weer door alle bagagecontroles natuurlijk), maar het voelde weer als thuiskomen.

6 februari bestond s'ochtends vooral uit het zoeken van een hostel. Het was zaterdag én Chinees nieuwjaar, dus Sydney was megadruk. Uiteindelijk een tweederangshostel gevonden, waar de keuken te vies voor woorden was, maar ik had een bed!
Toen de stad in gegaan voor iets van een carnavalsoutfit, het werden roze bretels en een nerdbril. Hierna gegeten met Stijn en Bram en toen naar de Scubar gegaan voor "Carnaval Da Sitnie". Dit was heel gezellig, met weer veel bekenden. Hierna naar de Sharkbar gegaan voor een feestje van Theracords (Hardstyleparty!), alleen had ik me vergist en moest ik uiteindelijk nog een uur met de trein. Dit was het compleet waard, de hele nacht heerlijk los gegaan en nog gezellig gekletst met enkele Dj's (Jason Payne en DJ Thera zijn Nederlands).

7 februari was een relaxdag, waarop ik flink geschrokken ben van het bericht dat mijn vader een hitteberoerte gehad had tijdens het hardlopen. Gelukkig was alles beter op het moment toen ik het hoorde, maar het is lastig zulk nieuws te krijgen als je aan de andere kant van de wereld zit en niks kan doen..

De dag erna met papa gebeld, die niets liever wilde dan naar huis gaan, wat mij overtuigde van het feit dat alles wel goed zat. Daarna opnieuw op hosteljacht gegaan, en vanaf morgen zit in in "the Church", een 32 persoonskamer midden in de stad, ben benieuwd. Hierna heb ik Guiseppe, Zelio en Nici (Nicole) ontmoet, de 2 Italianen en Duitse waar ik mee op roadtrip ga. Dit was erg gezellig, en klikte gelukkig :)

9 februari lekker door Sydney gelopen en post gehaald in Collaroy (Stefanie bedankt voor je kerstkaart!) en s'avonds met Lieke, Samantha en Larissa gegeten. De 32persoonskamer bleek mee te vallen, ik slaap bij het raam, dus genoeg frisse lucht :)
De dag erna naar Stijn gegaan, hier hebben we samen (eindelijk) een appeltaart gebakken, welke écht lekker was!!

11 februari hebben we met het groepje van de roadtrip geluncht bij Guiseppe thuis en hebben we shots geschoten voor het filmpje was de jongens graag willen maken.
Ik voelde me niet echt top, dus besloot een relaxte massage te nemen bij de Thai, dit was een prima plan :)

12 februari voelde ik mij nog niet top en aangezien ik in de ochtenden misselijk en duizelig was wilde ik even mijn bloed laten testen, dit kennen ze hier niet als even een vingerprikje, maar er werden gelijk een aantal buizen afgenomen en het advies voor ijzertabletten en extra zouten tegen uitdroging. Hierna appeltaart gegeten met Dennis en daarna naar Cogee Beach gegaan, waar we een barbecue hadden met een aantal Dutchies, weer erg gezellig!
13 februari lekker rustig in Hyde park gelegen, de stad bekeken vanaf de Westfield tower (wát een uitzicht heb je vanaf die toren!) en Lunapark bezocht.

De dag erna wilde ik wassen, uiteraard waren alle machines die dag buiten werking, dus toen mijn was bij een wasserette gebracht, want ik wilde wel schone spullen hebben voor de roadtrip. Hierna naar de kapper geweest (was ook wel weer nodig na 4 maanden) en lekker in het park gelegen.
S'avonds mijn backpack op orde gemaakt en bij Albert film gekeken in zijn hostel.

15 februari al vroeg naar de dokter, die aangaf dat de resultaten goed waren, maar dat ik wel even door moest gaan met de ijzertabletten en extra zouten, zeker tijdens de roadtrip. Blij met dit nieuws ben ik naar Guiseppe gegaan, waar Nici en Zelio aankwamen met onze auto, een Fiat Punto. De bagage past er net aan in en echt comfortabel is het niet, maar voor 2 weekjes prima te overleven. Na de boodschappen (voornamelijk wraps met blikvoer) op pad gegaan!
De eerste stop was bij Wollongong beach, waar we lekker gerelaxt hebben en daarna gingen we naar de Kiama Blowhole, wat gaaf was om te zien. S'avonds gezellig een drankje gedaan en toen geslapen, Nici en ik sliepen in de tent, wat toch wel behoorlijk fris was (gewoon steenkoud eigenlijk).

16e naar 7 mile Beach gereden. Hier adviseerden mensen ons Pebbly Beach, waar wij dus ook heen gingen. Dit was een mooi strand, mét Kangaroos, altijd leuk! Hierna naar Jervis Bay gereden, waar Hyams Beach is, een van de allerwitste stranden ter wereld, helaas had het geregend dus was het zand wat donkerder. S'avonds sliepen Nici en ik in de auto, waar we de stoelen voorin helemaal plat legde. Dit ligt niet ideaal, maar gelukkig wel wat geslapen.

De dag erna naar Pambula Beach gereden, waar Nici en ik genoten van een (ijskoude) douche. De jongens willen 2 weken niet douchen, maar hier doen wij gelukkig niet aan mee :)
Hierna naar Eden gegaan, waar we genoten van een mooi uitzicht over de rotsen en de oceaan en daarna doorgereden naar Lakes Entrance.

De 18e na een koude en regenachtige nacht in de tent ontbeten in het dorpje en toen naar het strand te gaan, om te lopen naar waar de zee en het meer met elkaar in verbinding staan, alleen dit bleek wel heel ver. Op de terugweg door de duinen gelopen en daarna naar Raymond Island gereden, waar we de veerboot pakte om het eiland op te komen. Op het eiland liepen we de Koala route, en we zagen er inderdaad behoorlijk wat. Ook nog een stekelvarken in het wild gezien en een hoop mooie vogels.
Hierna was het tijd voor Pizza! En daarna reden we door naar 90 Miles Beach, waar we kampeerden.

De volgende morgen vroeg op voor een zonsopgang op het strand (waarna we weer een paar uur ons bed in zijn gedoken, naja de autostoelen). Hierna zijn we naar het Wilsons Prom national park gereden, waar we de walk maar Cotters Beach deden. Onderweg veel Kangaroos, emoes en weer een stekelvarken gezien! Hierna geluncht, en daar er ook douches bleken te zijn (wel weer steenkoud helaas) was het weer tijd voor een douche. De heren houden het niet douchen nog steeds vol (wat je al wel begint te ruiken, helaas).
Hierna Philip Island opgegaan, waar we bij het rondrijden al een hoop Kangaroos en pinguïns zagen. S'avonds naar de beroemde en veel te toeristische pinguïnparade gegaan. Hier zag je ze uit de zee komen en waggelen naar hun hol. Dit was erg leuk om te zien.

Na alweer een ijskoude nacht in de tent bereikte we de 20e Melbourne! Hier werd het circuit voor de Grand Prix opgebouwd en aangezien dit openbare weg is, hebben we hier natuurlijk overheen gereden! Na een gezellige lunch in St. Kilda, vonden we dat de auto een vreemd geluid maakte, dit werd bevestigd door de spijker die in de voorhand zat. Gelukkig konden we het binnen een uurtje laten maken en konden wij een paar uur later de Great Ocean Road oprijden! S'avonds op een druk kampeerterrein (enige gratis kampeerplek in die buurt, vandaar) een gezellig kampvuur gehad.

De dag erna een hoop dingen bekeken terwijl we langs de kust over de Great Ocean Road reden. Dit waren waren Teddy's Lookout, Apollo Bay, Cape Otoway Lighthouse, Johanna Beach, Gibson steps en natuurlijk de 12 apostels. Hier bekeken we de zonsondergang (en we waren zeker niet de enige). Toen we een kampeerplek vonden met douches, vonden de heren het na een week toch wel tijd voor een douche (gelukkig!!).
Na een nacht op een kamping vol met rondhuppende Kangaroos, stonden wij de volgende dag vroeg op om naar de 12 apostels te gaan voor de zonsopgang. Na het ontwijken van de vele Kangaroos op de weg in het donker bleken we een uur te vroeg, we hadden ons ingesteld op de Sydney zonsopgang tijd, beetje jammer van dat uur slaap.
De zonsopgang zelf was heel erg mooi! En zoveel mensen als er de avond ervoor waren, zo weinig waren er nu (9 mensen in totaal). Hierna weer een hoop mooie stops gehad bij Loch Ard George, Thunder Cave, Broken Head, London Bridge, The Grotto en daarna gerelaxt aan het strand bij Cape Bridgewater. Toen we S'avonds in het bos kampeerden kreeg ik een reactie van de familie die ik op mijn eerste roadtrip ontmoette, zij wonen vlakbij waar wij waren en vroegen ons langs te komen.

23 februari zijn we naar Mount Gambier gegaan, waar we het zinkgat bezochten. Dit was best cool om te zien! Hierna zijn we naar het Blue Lake gegaan, waar we omheen gelopen hebben en daarna zijn we richting de familie gegaan. De kinderen waren zeer enthousiast en lieten duidelijk merken dat Iris en ik een behoorlijke indruk achtergelaten hadden. Na het huis gezien te hebben, de kamers van de kids, de rapporten en de kledingkasten (echt alles werd geshowd door Abbey), was het tijd voor diner. Een feestmaal met lam was voor ons bereid en na een gezellige avond sliepen Nicole en ik in het logeerbed (eindelijk een bed!!). De volgende nacht met de kids wat foto's gemaakt en toen afscheid genomen, want ze moesten toch echt naar school (wat ze absoluut niet wilde haha). Wij kregen nog een rondleiding over het megagrote terrein en wat uitleg over het boerenleven. Ik snap nu precies hoe het schapenscheren werkt :)
Na ze goed bedankt te hebben voor alle gastvrijheid zijn we weer op pad gegaan. Deze dag was erg regenachtig en we stopten eigenlijk alleen maar bij een pink salt lake. Toen we bij een kampeerplek 100 km van Adelaide vandaan aankwamen was het gelukkig droog (eindelijk!)

De 25e bereikten we Adelaide! Gelijk alles lekker gewassen en door de stad gelopen. Er is een festival (het Fringe Street theater festival) gaande momenteel, dus er zijn veel straatartiesten en voorstellingen in cafés. S'avonds zijn wij naar een voorstelling geweest van 6 verschillende vrouwelijke cabaretiers, met totaal verschillende shows, de een was leuker dan de ander, maar het was een gezellige avond.

Vandaag zijn we naar Central market geweest en de rest is nu op het strand. Ik vond het toch wel tijd om wat plannen te maken voor de komende weken (nog 16 dagen in Australië als ik in Melbourne terug ben), dus zit relaxed in het hostel nu.

Voor nu blijven we nog 1 nacht in Adelaide, waarna we weer de auto instappen naar Melbourne.

Dit was het weer voor nu,

Liefs, Marenthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 5301

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: