Tasmanië! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Tasmanië! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Tasmanië!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

14 Maart 2016 | Australië, Hobart

Hallo allemaal!

Deze keer weer wat laat een nieuw verhaal, mijn laatste blog eindigde in Adelaide, alweer 3 weken geleden.

De 26e zijn we naar de Central Market geweest, de markthal van Adelaide. Hierna ging de rest naar het strand en zou ik Johnny zien, hem had ik de vorige keer in Adelaide ontmoet. Helaas had hij iets verkeerds gegeten en voelde hij zich te beroerd om uit bed te komen. Toen heb ik mijn middag gebruikt om mijn reis naar Tasmanië te plannen en daarna ben ik lekker de stad in gegaan.
S'avonds zijn we naar een festival geweest op Victoria Square. Hier waren verschillende dj's en ook een silent disco, wat erg leuk was!

Zondag hebben we na een goede brunch in Central Market een rit van 500 km gemaakt. We werden weer opgewacht door de complete familie en het was weer supergezellig! Na een rondje over het terrein kookten de jongens échte Italiaanse pasta, welke goed ontvangen werd.
De volgende dag weer met de auto over het terrein gereden en bij de dam wat kreeftjes gevangen, hierna gezien hoe de schapen geschoren werden (er moesten er nog 3 gedaan worden) en daarna een heerlijke lunch gehad.
Helaas voor mij was mijn shampoo opengegaan in mijn backpack, dus álles zat onder. Gelukkig kon ik een hoop gelijk wassen daar en mijn backpack laten drogen, maar relaxt was natuurlijk anders.

Toen kwam het moment om toch echt afscheid te nemen, van Hannah kreeg ik een superlieve brief en natuurlijk weer dikke knuffels.

Daarna zijn we naar de Grampians gereden, dit is een national park. Onderweg gestopt bij Bellfield Lake en daarna een flink kampvuur gemaakt op de kampeerplek.

De volgende dag bij de Grampians nog een lookout bekeken en toen moesten we echt richting Melbourne wilden we op tijd de auto inleveren. Onderweg bij een tankstation de auto een beetje netjes gemaakt (ramen gewassen en de auto afgenomen met babydoekjes, bij gebrek aan beter). Na het inleveren relaxt gezeten in de Botanic Gardens van St. Kilda en toen op hosteljacht gegaan. Zelio vond online een appartement voor 4 dagen, met een korting van 86%. Hierdoor was het dezelfde prijs als een hostel, maar dan luxer. Daar aangekomen bleek het echt uberluxe! Zwembad, sauna, fitness, ontbijt, eigen wasmachine, droger en vaatwasser, goede bedden en een topuitzicht vanaf de 31e verdieping!

Dinsdag vooral gerelaxt in het appartement en voor bij het eten had Guiseppe 2 Duitse vrienden uitgenodigd en ik had Loek uitgenodigd, waarvan ik wist dat hij nu in Melbourne zat (Loek ken ik van de middelbare school). Na het eten nog wat drankjes gedaan en toen we op zoek gingen naar een kroeg, bleek dat er weinig te beleven valt in de stad op dinsdagavond (alles sloot 11 uur al..)

Woensdag 2 maart zijn we met elkaar de wandeltour gaan lopen. De gids was behoorlijk enthousiast en vertelde veel interessante verhalen over de stad en de oude gebouwen. Vooral over de straatkunst (graffiti voornamelijk) en kleine barren was hij erg enthousiast. S'avonds met elkaar bij de Victoria markt geweest.

De dag erna ben ik zelf een rondje gaan lopen en naar de expositie van Andy Warhol geweest, wat wel echt gaaf was! Hierna gezwommen en alle was gedaan nu we nog een gratis wasmachine hadden.

De volgende dag afscheid genomen van de jongens en samen met Nici naar St. kilda gegaan. In de middag lekker buiten gelopen en de zonsondergang vanaf het strand bekeken, waarna we naar de pinguïns gingen in de haven. Hierna hadden we afgesproken met Job. Job ken ik van Renesse 5 jaar terug en we wisten van elkaar dat we in Melbourne zaten, dus het leek ons leuk weer eens af te spreken. Hierna naar wat barretjes en kroegjes gegaan, waar er zeer veel van zijn in St. Kilda.

5 maart een lekker rustig dagje, een beautydagje gehad en een heerlijke lasagnelunch bij de Italiaan. 'S Avonds naar een bar gegaan met Nici, Job en een Poolse kamergenoot.

De volgende dag Nici en Job weer gedag gezegd en richting het vliegveld gegaan. Na een uurtje vliegen kwam ik aan op Tasmanië, een klein eilandje onder Australië (wat nog wel bij Australië hoort). Hier is het ongeveer 20 graden, toch best koud vergeleken met de 36 graden die ik in Melbourne had..

Na een dagje rondgelopen te hebben, ging ik 8 maart op toer. De eerste dag was Lisa mijn guide en vertrok ik met Evelien, Saskia, Franzi en Jannes naar Richmond, een stadje waar de tijd 100 jaar stil gestaan heeft (althans zo lijkt het), hierna doorgereden naar het Tasman national park waar we de Devils kitchen zagen en een blowhole. Hierna hebben we de gevangenis bij Port Arthur bezocht (hier gingen vroeger Britse gevangenen heen), waar we ook een rondleiding kregen een een boottocht naar het dodeneiland. Erg interessant allemaal, maar ook best bizar als je de verhalen leest. Zo zijn er mensen naar Australië gestuurd omdat ze een paar schoenen gestolen hadden, of hadden ingebroken (best pittige straffen).

De volgende dag vertrokken Evelien, Franzi, Saskia en ik met tourguide Chris en 5 nieuwe mensen (Rikke, Tori, Eve, Conel, Emmanuel) naar het Mount. Field park. Hier deden we een wandeling naar de Russel Falls. Verder bezochten we Lake Meadow, Tarraleah lookout, Lake St. Claire, secret Valley en een Iron blow lookout. Chris vertelde overal interessante verhalen en de groep is erg gezellig :) s'avonds met elkaar een barbecue gehad en naar een plaatselijke bar (met een barman van 83 jaar!) geweest.

10 maart hebben we Lake Rosebery, de Montezuma Falls (met 7 km wandeling), een houtzagerij, de zandduinen (waar we coole 'jump' foto's gemaakt hebben) bezocht. Hierna zijn de mensen die wilden gaan zwemmen in Lake Rosebery (was echt heeeeel koud) gaan zwemmen en daarna genoten we van de curry die Chris voor ons gemaakt had.

De volgende dag zijn we naar Cradle mountain geweest. Hier deed de helft van de groep de 'easy' 10 km wandeling rond het meer en de andere helft ging de berg op. Ik ben rond het meer gegaan, wat echt puur genieten was. :) (en natuurlijk gezellig)
Hierna zijn we naar een dorpje gegaan wat er heel gezellig uitzag. Alle muren waren beschilderd, zodat je overal levensgrote schilderijen had. In het dorp de fudgetasting gedaan en het World of marbles museum bezocht, wat voornamelijk uit ingewikkelde knikkerbanen bestond.
Hierna hebben we een honingproeverij gedaan en hebben we een zalmboerderij bezocht. Aangekomen in Launcheston zijn we met elkaar gaan zwemmen (na eerst een flinke wandeling erheen) en daarna uit eten geweest en de kroeg in.

12 maart sloten 4 mensen aan bij onze tourgroep en bezochten we in de morgen Legewood. In dit dorpje zijn houten sculpturen ter herinnering aan de mannen uit het dorp die omgekomen zijn tijdens de oorlog. Hierna hebben we kaas geproefd op een kaasboerderij (eindelijk goede kaas in Australië!) en zijn we naar de Bay of Fires gegaan. Hier hebben we lekker op het strand gezeten en rondgelopen. Op het strand werd een Schotse bruiloft voorbereidt (inclusief mannen in kilt), alleen moesten wij helaas al weg voordat de bruid arriveerde. S'avonds met elkaar gebarbecued en daarna het strand op gegaan om pinguïns te spotten. Hier helaas ook mijn eerste Huntsman gezien (megagrote spin), hartaanvalmomentje dus.

De laatste dag van de toer begon vroeg in de morgen met een wandeling naar de rotsen om de zonsopgang te zien. Hierna hebben we 'natureworld' bezocht waar we lekker tussen de Kangaroos en wallabies gelopen hebben. Uiteraard ook de Tasmanian devils gezien (en het voeren gezien) en de wombats ontbraken ook niet.
Hierna zijn we naar Wineglassbay geweest, waar we na een flink aantal trappen genoten van het uitzicht. Daarna was het tijd om terug te gaan naar Hobart. Onderweg nog bij een berryfarm geweest, waar we alle soorten jam konden proeven, erg lekker.
In Hobart zijn we met elkaar uit eten geweest en naar een bar. Hierna was de toer toch echt afgelopen en was het tijd om te knuffelen.

Vandaag heb ik mijn was en regeldag. Ik zit nu nog met Evelien, Franzi en Saskia in het hostel, maar vlieg morgen naar Sydney, om een dag later door te vliegen naar Bangkok (waar ik nu mijn plannen voor aan het maken ben).

Liefs, Marenthe

  • 14 Maart 2016 - 06:18

    Iris:

    Meid, super verslag weer! Wat goed om te horen dat jij echt alles uit je reis haalt!! Heel veel plezier in Bangkok! Stiekem mis ik je :-D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5295

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: