Van Darwin naar Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Van Darwin naar Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Van Darwin naar Cairns!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

18 November 2015 | Australië, Cairns

Hello!

Weer even de tijd gevonden om een blog te schrijven. Mijn laatste verhaal schreef ik toen ik net aangekomen was in Darwin, daar ben ik inmiddels niet meer.

Donderdag 5 november heb ik het lekker rustig aan gedaan. Ik moest heel erg wennen aan de hitte, zeker omdat het vochtig is, alles plakt dus behoorlijk.
Vandaag heb ik ook Tobi ontmoet. Dit is een Duitse jongen die via Gumtree (soort marktplaats op internet) op zoek was naar reismaatjes voor een roadtrip naar Cairns. Hij had alleen nog niet echt een idee wanneer hij zou gaan, dus ik besloot ook verder te kijken. Voor het eten nog even op pad geweest en een super zonsondergang gezien.
'S Avonds ontmoette ik Anne-Marieke, zij was ook Nederlands en we besloten om voor de vrijdag op zoek te gaan naar een fietsverhuur.

Vrijdag ben ik samen met Anne-Marieke op pad gegaan met de gehuurde fietsen. We zijn eerst door de mooie botanische tuinen gefietst en daarna doorgegaan langs de kust, waar we genoten van het uitzicht van allemaal mooie baaien.
Na 4 uur fietsen in de hitte waren we er behoorlijk klaar mee en zijn we naar het Waterfront gewandeld. Dit is een soort strandje bij de haven, een prima plek om lekker te zitten. Omdat het hostel waar ik zat vol zat met mensen die werkten en dus overdag behoorlijk uitgestorven was, ben ik verhuisd naar Melaleuca, een hostel midden in de stad.

Zaterdag ben ik naar de Crocosaurus Cave geweest, dit is een soort dierentuin met veel krokodillen en slangen, midden in de stad. Hier toegekeken hoe de krokodillen gevoerd werden en zelf ook meegedaan met het voeren van de babykrokodillen, deze lijken schattig maar kunnen flink het water uitspringen om het vlees te grijpen. Hierna ben ik lekker wezen relaxen bij het Waterfront, prima dagje!
In het hostel zag ik een oproep hangen voor mensen die mee wilden op roadtrip naar Cairns van Leander, een Nederlandse jongen. Aangezien Tobi niet heel duidelijk was over zijn vertrekdatum, besloot ik hier ook op te reageren.
S'avonds met Miriam op stap geweest. In een van de kroegen was een optreden van een rockband, niet helemaal mijn ding, maar het was erg leuk!

Zondag heb ik met Miriam Leander ontmoet, blijkt dat ik Leander ook al op Defqon in Sydney ontmoet heb, klein wereldje is het ook. De rest van de dag weer doorgebracht bij het waterfront.

Maandag 9 november ben ik op Tour naar Litchfield geweest. We begonnen bij de Adelaide river, waar we eerst de kans kregen om een behoorlijk grote python vast te houden (ik vond het doodeng!) en hierna gingen we het water op. Binnen 10 seconden zagen we de eerste krokodil al bij de boot. Het was super om deze beesten in het wild te zien en uit het water te zien springen voor vlees, maar ik ben heel blij dat we deze dieren niet in het wild hebben in Nederland! Na meerdere krokodillen gespot te hebben gingen we naar de Wangi Falls, hier hebben we lekker gezwommen tussen de watervallen. Hierna gingen we naar de Buley Rock Hole, dit was een kleine waterval met allemaal stukken waar het diep was, heerlijk om in te zwemmen! Op de terugweg nog langs de termiet-rotsen geweest (wat leek op een begraafplaats, zoveel rotsen stonden er), behoorlijk indrukwekkend.

Dinsdag zouden we vertrekken op roadtrip, maar omdat de auto nog even snel langs de garage moest zou het woensdag worden. Dinsdag lekker rustig aan gedaan en alvast mijn hostel in Sydney voor oud en nieuw geboekt, dicht bij de Harbour Bridge voor het vuurwerk :)

Woensdag 11 november ben ik in de morgen vertrokken met Leander, Viktor (Duits) en Pierre (Frans). We gingen eerst nog naar Litchfield toe om lekker te kunnen zwemmen bij de Buley Rock Hole en bij de Victoria Falls, hierna reden we door naar Katherina. Hier zochten we een campingspot langs de weg. Ondertussen was het flink aan het bliksemen. We ontmoette bij de campingspot 2 Franse zusjes die ook samen op pad waren.
Donderdag gingen we weer oprijd de weg op, onderweg kwamen we meerdere plekken tegen waar net bosbranden geweest waren en alles nog na smeulde. Gelukkig geen echte brand tegengekomen. Na 700 kilometer een campingspot in de middle of nowhere gevonden en met een mooi kampvuurtje genoten van de sterrenhemel!
Vrijdag reden we weer de hele dag en kampeerden we s'avonds weer ergens langs de weg. Het bliksemde deze avond weer flink, met flinke regenbuien. Maar gelukkig stond de tent onder een afdak, dus we hebben nergens last van gehad :)
Zaterdag zijn we weer flink op pad geweest, gereden tot aan Townsville. Hier was het echt baggerslecht weer, het is goed te merken dat het regenseizoen begonnen is.
Zondag ochtend naar het strand gereden en even lekker gezwommen, hierna naar een lookout gereden en flink de toerist uitgehangen. En zondagavond na 5 dagen rijden aangekomen in Cairns! Het hostel waar we hier zitten is Gillgans, hét partyhostel van Cairns en dat is goed te merken ook. Hier ontmoette ik Ivo en Melanie, twee Duitsers waar Pierre tijdens zijn vorige roadtrip mee was. En met z'n allen gingen we naar de Sugar club en daarna naar de club bij het hostel.
Maandag 16 november stond vooral in het teken van lekker relaxen en genieten van een heerlijk matras, na 4 nachten in een tent. S'avonds zijn we mer z'n allen op pad gegaan, met ook onze kamergenoten Elena (Duits) en Cedric (Frans). We eindigen in de Salt House, dit is een bar aan de haven, waar volgens mij heel Cairns is op maandagavond, was weer erg gezellig dus.

Nu vandaag, dinsdag, ben ik met Elena naar de Lagoon geweest. Dit is een groot zwembad bij het strand. De zee kan je hier niet in door alle kwallen en haaien, dus dit was een goed alternatief, vanavond is het plan om met thuis te Skypen en morgen staat een bezoekje aan een regenwoud op de planning.

Nou dit was het weer voor nu,

Liefs, Marenthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5326

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: