Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

02 Januari 2016 | Australië, Sydney

Hooi!

Allereerst natuurlijk een gelukkig nieuwjaar! Dat 2016 maar weer een mooi jaar mag worden!

19 december heb ik de bus naar Byron Bay genomen. Hier ben ik lekker wezen shoppen en heb ik lekker gerelaxed in het hostel. Het hostel is erg gezellig, midden in het stadje.
De dag erna ben ik in de morgen gaan kajakken im de zee. Hier ontmoette ik Florine. Tijdens het kajakken nog dolfijnen en schildpadden gespot. 'S Middags lekker bij het zwembad gelegen en in de avond de zonsondergang vanaf het strand bekeken.
21 december in de ochtend een fiets gehuurd en naar de vuurtoren gegaan, dit was best een pittig fietstochtje, maar het uitzicht was mooi! Hierna naar de bus gegaan en vertrokken bij een van de stops even naar huis gebeld, papa's verjaardag mocht natuurlijk niet vergeten worden.
In Port Macquarie Richelle ontmoet, hiermee gezellig een drankje gedaan. Richelle gaf aan dat er met kerst een barbecue zou zijn met wat Nederlanders en aangezien ik nog geen plannen had, werd ik gelijk in de groepsapp gegooid.
22 december regende het pijpenstelen. Ik ben met Richelle samen naar het Koala Hospital gegaan, dit was best interessant en vooral heel gezellig.
23 december regende het weer behoorlijk. We zijn nog even wezen shoppen en hebben gezellig film gekeken. Het hostel bezat een gigantische voorraad oude videobanden, Revenge of the nerds lag hier ook tussen. :)
Na het eten de bus gepakt naar Sydney, waar we net na middernacht aankwamen.
In Sydney zit ik in het World Square hostel, dit is een hostel echt midden in de stad, ideaal.
24 december ben ik overdag de stad in geweest. 'S Avonds eerst naar een kerk gegaan voor de kerstdienst. Omdat mijn hostel vlakbij Chinatown zit, was de kerk half Chinees, de gesproken taal was wel Engels, maar veel mensen kregen vertalingen door via de koptelefoontjes. Toen we aan het begin moesten gaan staan was het wel een beetje ongemakkelijk, ik viel behoorlijk op tussen de kleine chinezen. Nieuwe mensen werden welkom geheten en vanaf alle kanten wilden mensen mij een hand geven. De dienst zelf was vol humor en gezang, waarbij de tekst op een beamer geprojecteerd werd, dus iedereen zong mee. Een erg leuke ervaring en ik ben ook gelijk uitgenodigd voor de kerstdiensten, dus heb zeker een goede indruk achtergelaten.
Na de kerk ben ik met wat Duitsers uit mijn hostel richting Ivy gegaan, een nachtclub. Zij kwamen alleen niet binnen (legitimatie vergeten), maar ik wist dat Thomas en Max binnen waren van de groep waar ik in september mee begonnen ben. Het was erg leuk hen weer te zien, en later kwam ook Dennis van deze groep met wat mensen van zijn hostel. Toen Stephan en ik nog over waren toen de club sloot kwam ik met het briljante idee om wat te eten bij de Mac, dit was het slechtste idee ever. Na het bestellen ruim 40 minuten gewacht, omdat de hele club blijkbaar hetzelfde idee had. Nooit meer op kerstavond naar de Mac dus!

Op eerste kerstdag naar Bronte Beach gegaan, hier gingen we barbecuen met de Nederlanders uit de groeps-chat. Toen we nog met 4 waren geregeld dat we de barbecue van onze Ierse buren mochten gebruiken, omdat het echt stervensdruk was. Zij moesten wel even slikken toen ze uiteindelijk zagen dat we met 28 man waren.
Alcohol was verboden, maar zolang je het in bekertjes deed en de politie geen flesjes zag, werd het door de vingers gezien. Alleen ineens waren ze ons zat en gingen ze wat tassen checken. Dit bier werd weggegooid in de container achter ons, maar toen de agenten weg waren er natuurlijk direct weer uitgevist. De sfeer was echt heel er goed en super leuke mensen ontmoet. ' S Avonds terug bij het hostel nog even snel met thuis geskyped, waar ik de hele familie voorbij zag komen die net gingen beginnen met hun kerstbrunch.

2e kerstdag vroeg uit de veren om met thuis te Skypen. We deden namelijk gedichten en cadeautjes dit jaar met het gezin. Ik had ook een gedicht gemaakt en ik kreeg het gedicht over mij via Whatsapp gestuurd, welke ik dan via Skype voor moest lezen. Mijn cadeautjes werden ook voor de camera uitgepakt. De man van de receptie vond dat ik maar vreemd bezig was, maar ik vond het super om er thuis toch een beetje bij te zijn.
Hier in Sydney draait 2e kerstdag, boxingday, om shoppen. Rijen bij sommige winkels van zeker 20 meter, om überhaupt binnen te komen. Ik werd hier gillend gek en ben dus lekker gaan wandelen,naar de Harbour bridge en eroverheen, hier lekker genoten van het uitzicht. In de avond met wat mensen van de barbecue naar de Scary Canary club gegaan, wat uiteraard erg gezellig was!

27 december zijn we met een groepje naar de Dutch Shop gegaan, dit is ook in Sydney, maar was nog ruim 1,5 uur met het openbaar vervoer reizen. Hier een broodje kroket gegeten in het café (wat er zeeeer oudbollig uitzag, maar wel op z'n Hollands) en wat inkopen gedaan als dropjes, kruidnoten en stroopwafels.
S'avonds gezellig gezeten in een cafeetje bij Darling Harbour, maar omdat ik mij niet echt lekker voelde lekker vroeg naar bed gegaan.

28 december voelde ik mij echt beroerd, flink verkouden en benauwd. Toch maar even bij een dokter geweest en een kuurtje gekregen, de rest van de dag lekker op bed gelegen.

29 december voelde ik mij nog niet fit, maar wilde niet weer de hele dag op bed liggen. Ik ben met Stephan samen naar Hyde park en de Botanic Gardens geweest om te relaxen. Tussendoor ook naar de art Gallery van New South Wales geweest, langs de Opera House gelopen en over de Harbour Bridge gewandeld, iets minder rustig dan het plan was, maar wel heel gezellig. S'avonds even in de Scubar gezeten, maar weer lekker op tijd naar bed.

De dag erna hielp ik Albert. Albert organiseert op 1 januari een nieuwjaarsduik, waarvoor ruim 260 Nederlanders een kaartje gekocht hebben, en ik ben een van zijn 'hulpjes'. Zo hebben we met een gezellige groep van 12 man 600 oliebollen gebakken (dit was ook de dag ervoor al gedaan, net als de appelflappen), meer dan 100 kaassoufle's gevouwen en meer dan 280 pannenkoeken gebakken! Ik was vooral van de pannenkoeken en kon dan ook geen pannenkoek meer zien.

31 december ben ik met een groep om 10 uur naar het Cremorne point gegaan, hier hebben we een mooi plekje gezocht en de hele dag gezeten, gekaart, gedronken en gezellig gekletst. Om 20:00 waren er wat stunts te zien van 2 vliegtuigjes, een uur later was het mooie kindervuurwerk en om 12 uur kwam waar wij allemaal op gewacht hadden, het vuurwerk op de Harbour bridge! We hadden top uitzicht en ik vond het zelf heel bijzonder om dit zo een keer mee te maken, maar 14 uur wachten voor een kwartier vuurwerk was wel behoorlijk lang. Maar gelukkig was het erg gezellig de hele dag!

1 januari eerst om 10 uur met Nederland gebeld, daar begon het nieuwe jaar toen pas en daarna naar Bondi Beach gegaan. Hier de oranje Unoxmutsen uitgedeeld voor de duik. Na de groepsfoto zette een deel van de groep spontaan het Wilhelmus in en toen 300 man dit uit volle borst meezongen kregen we wel heel veel bekijks. Om 3 uur renden we, terwijl er echt door vet veel mensen werden gefilmd, de zee in! De golven waren behoorlijk pittig en ik ben behoorlijk vaak onderuit geslagen, maar wauw! Wat een toffe ervaring en wat een gezelligheid!!
Hierna in een parkje aan de pannenkoeken, frikadellen, kroketten en kaassoufle's, wat door menig Nederlander toch wel gemist werd.
Met de duik hebben we het nieuws gehaald bij de NOS!
S'avonds nog gezellig een Hollandse afterparty gehad in de Scubar, die ze zelfs oranje versierd hadden. Ik heb het nieuwe jaar niet beter kunnen beginnen!

Ik zag zelf eerst best wel op tegen de week met kerst en oud en nieuw, omdat ik nieuw zou zijn in Sydney en het toch anders is als thuis, maar ik heb echt genoten van alle momenten en heb zoveel toffe mensen ontmoet, dat allemaal door een random barbecue met kerst waarbij bijna niemand elkaar kende.

Voor nu blijf ik nog tot de 5e in Sydney, dan vertrek ik naar Brisbane. De lift heb ik gevonden door een advertentie op Gumtree te plaatsen (een soort marktplaats), naast normale reacties kreeg ik ook 400 dollar aangeboden als ik met iemand een dag lang massages zou doen en dingen zou proberen (het was ook een lekker vage beschrijving).. Ik heb hierop maar gereageerd dat ik op zoek was naar een lift, niet naar massages.

Nou, dit is het voor nu,

Liefs, Marenthe

  • 02 Januari 2016 - 04:25

    Anita Windmuller:

    Hi Marenthe

    Zit met Caspar in de nacht hij vertelde dat ik jou reisverhalen kan lezen dus dat ben ik nu aan het doen. Zo te lezen heb je het reuze naar je zin. Kan ook niet anders als in een land als Australie geweldig land.
    Ik hoor dat je bij ons terug komt wat geweldig goed nieuws zeg!
    In ieder geval de allerbeste wensen voor jou voor 2016 en hoop je snel weer te zien .Geniet daar maar nog lekker ik ben jaloers hoor!

    Liefs Anita

  • 02 Januari 2016 - 04:35

    Marenthe:

    Hi Anita,

    Ik hoorde dat je gezellig met Caspar in de nacht zit, leuk dat je mijn verhalen aan het lezen bent :) ik geniet hier inderdaad met volle teugen!

    Jaa! Ik vind het ook super leuk, heb er ook veel zin in om weer terug te komen!!
    Ja voor jou ook, maak er een mooi jaar van!

    Liefs, Marenthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 5321

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: