Zon, zand en rotsen! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Zon, zand en rotsen! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Zon, zand en rotsen!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

10 Oktober 2015 | Australië, Alice Springs

Hello!

Hier weer een update! Ik zal proberen hem iets korter te houden deze keer... Maar ik waarschuw alvast, ik heb een hoop gedaan de afgelopen week.

Zondag en maandag waren relaxte dagen. Iris en ik zijn zondag naar een hostel gegaan om lekker te zwemmen en maandag heb ik haar uitgezwaaid. Ik had ondertussen een tour geboekt voor dinsdag en na maandag lekker gerelaxed te hebben en gegeten te hebben met Deborah werd ik afgezet bij het hostel, om dinsdag om kwart over 5 in de morgen klaar te staan om opgepikt te worden.

De tour die ik ging doen was de 3 dagen Uluru tour (ook wel Ayers Rock, maar de oorspronkelijke naam is Uluru). De groep bestond uit 21 man, voornamelijk tussen de 20-30 jaar, met uitzondering van een dame van 74 en een echtpaar van rond de 50. Met de 19 dames en 2 heren van alle nationaliteiten (Engels, Frans, Canadees, Japans, etc) vertrokken we met gids Brett naar Kings Canyon.

Kings Canyon was gaaf! Door de hitte waren de wandelpaden naar boven afgesloten een zijn we door de kloof gelopen. Brett voorzag ons van de nodige informatie over het ontstaan en enkele aboriginal verhalen en wij genoten van de omgeving, maar baalden wel flink dat we de wandeling naar boven niet konden maken.

Na alles gezien te hebben gingen we naar Kathleen Springs. Hier deden we een wandeling tussen de rotsen door en kwamen uit bij een meertje, ook allemaal erg mooi om te zien! Onderweg reden we langs Mount. Connor. Dit is een rots die vanaf een afstand lijkt op Uluru, Maar er verder niets mee te maken heeft. Brett vertelde dat er veel toeristen zijn die hier intrappen en met een foto van Mount. Connor terugkeren naar huis in plaats van Uluru.
Hiernaast lag een zoutmeer, een prima plek om van een zonsondergang te genieten:)

Hierna gingen we naar ons kampeerterrein, waar we met z'n allen lekker kookte en genoten van de mooie sterren (echt supermooi!!). Na een uitleg van Brett wist iedereen zijn sterrenbeeld en het Southern Cross te vinden. Verder was de Melkweg goed te zien en veel vallende sterren.
We sliepen rond het vuur in een SWAG. Dit is een soort grote slaapzak met een dun matje, waar je in gaat liggen met je slaapzak. Je hebt een flap die je over je hooft kan doen, maar wanneer je hem open liet lag je onder de sterrenhemel (veruit het mooiste uitzicht voor je in slaap valt).

De dag erna vroeg op en ontbijten, helaas waren de vliegen ook weer van de partij. Als de zon op is, is het aantal vliegen echt gigantisch. Overdag gebruikten we met het wandelen een vliegennet, dit ziet er echt niet uit, maar werkt geweldig!
Na het eten op naar Kata Tjuta. Ook dit was geweldig mooi om te zien, maar echt behoorlijk pittig om te bewandelen door de vele losse stenen en steile rotsen. Natuurlijk hebben we dit wel gedaan en wauw, wat gaf dat een mooi beeld van de rotsen en het uitzicht.

Hierna gingen we naar het aboriginal center, waar we nog iets meer leerden over de cultuur en films en kunst konden zien. Hierna op baar Uluru, om wat interessante grotten te bekijken en de verhalen die de aboriginals daarbij hebben aan te horen. Na genoeg geleerd te hebben gingen we naar het sunset viewpoint. Hier genoten we van de zonsondergang met uitzicht op Uluru. Mooi om te zien hoe alles verkleurd en hoe de rots ook echt rood wordt. Wel bizar was hoeveel bussen er stonden volgepakt met mensen die allemaal van dit uitzicht wilden genieten. Brett had ondertussen gekookt en met een topuitzicht genoten wij van ons diner.

Na weer een geweldige nacht onder de sterren was het vroeg opstaan, om met z'n allen weer naar het sunset viewpoint te gaan. Dit keer voor de zonsopgang. We waren deze keer de enige en genoten van een ontbijtje met wederom een geweldig uitzicht! Hierna gingen we naar Uluru toe en deden we de wandeling rondom. In kan je vertellen, die steen is HUGE! Mooi hoe de natuur dat ooit voor elkaar gekregen heeft. De klim naar boven was door de wind gesloten, niet dat ik hem anders wel gedaan had, maar ik was wel benieuwd naar hoe het eruit zou zien om mensen naar boven te zien klimmen. Brett vertelde dat er een hoop discussie is om de klim, aboriginals vinden het respectloos en het is vrij gevaarlijk. In 50 jaar zijn er 36 mensen afgevallen die direct dood waren, en nog eens 100 die niet direct dood waren, maar gestorven zijn aan de gevolgen. Toch blijft de klim open voor de touristen, mogelijk tot 2020, of wanneer er 40 directe doden zijn na een val van de rots (best een bizar doel...)

Hierna gingen we terug naar Alice springs, waar we onderweg nog stopten voor een rondje op een kameel :). 'S Avonds met een deel van de groep uit eten geweest en er een mooi feestje van gemaakt, een mooie afsluiter van de Tour.

Vrijdag heb ik de meiden van de Tour uitgezwaaid waar ik mee in het hostel zat. De rest van de dag een beetje opgevuld met shoppen en relaxen bij het zwembad, een prima bezigheid bij 36 graden.
Vandaag ben ik bij Anzac Hill geweest in Alice Springs. Het uitzicht hier is geweldig, ik ga proberen deze week nog een zonsopgang daar mee te maken. Op deze heuvel staat het Anzac Hill Memorial, dit is een eerbetoon aan alle soldaten die gediend hebben in oorlogen en conflicten. Een best indrukwekkende plek voor een herdenkingsmonument.

Komende dagen blijf ik nog even hier, daarna is het plan om naar Adelaide te gaan, om vanaf daar naar Cairns te vliegen.

Ik zal jullie op de hoogte houden ;)

Liefs, Marenthe




  • 11 Oktober 2015 - 09:40

    Caspar:

    Wat een avontuur! En het is nog lang niet voorbij.

  • 25 Oktober 2015 - 02:13

    Marenthe:

    @caspar hihi klopt! Ik ben pas 6 weken van huis weg. Leuk dat je me zo volgt!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 5325

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: