Alice to Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu Alice to Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marenthe Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Alice to Adelaide!

Door: Marenthe

Blijf op de hoogte en volg Marenthe

24 Oktober 2015 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal, weer tijd voor een blog!

Inmiddels 2 weken verder en ik heb eindelijk Alice Springs verlaten!

Afgelopen 2 Weken heb ik vooral vakantie gevierd eigenlijk. Ik heb veel bij het zwembad gezeten, gewandeld en genoten van het zonnetje.

De 12e heb ik een lesje didgeridoo spelen gevolgd. Dit was erg leuk, maar niet om aan te horen natuurlijk. Het is best lastig om een normaal geluid uit dat ding te krijgen, laat staan dat er een ritme in zit, maar grappig was het wel!

In het hostel had ik Jeanet ontmoet uit Nederland, met haar ben ik die avond nog naar de Anzac Hill gegaan voor de zonsondergang. De dag erna deden we een wandeling naar de Botanic garden, we hadden alleen de afslag gemist, dus hebben uiteindelijk een wandeling van 10km gedaan bij 37 graden. De Botanic garden hebben we uiteindelijk wel gevonden, dus hier ook nog een klein rondje gelopen en een kangaroo gespot :)

De 14e (woensdag) ben ik met Jeanet naar de Royal Flying Docter Service geweest. Dit is een museum over de Flying doctors. Zij zijn zegmaar de ambulance service voor de outback, per vliegtuig. Voordat zij er waren gingen veel mensen dood aan simpele dingen en was medische zorg onbereikbaar. Indrukwekkend om te zien en horen hoe dit tot stand gekomen is en hoe het in al die jaren ontwikkelt is.

Bij het hostel teruggekomen heb ik mijn eerste *free night* verdiend. Hiervoor moest ik de rand van her zwembad boenen, wat 20 minuten kostte, prima deal dus.

Donderdag en vrijdag liep ik vooral rond in Alice en een beetje geshopt (wat best moeilijk is als je telkens in gedachten moet houden dat je alles mee moet zeulen). Omdat ik nog steeds aan het wachten was op de post vanuit Sydney en eigenlijk doelloos rondliep in Alice begon ik thuis en mijn vriendinnetjes toch wel heel erg te missen. En toen ik in dat dipje zat, zag ik dat ik een oproep had gemist van Iris. Ik terugbellen, blijkt ze terug te zijn in Alice, omdat het nog niet goed gaat met haar voet. Die avond gelijk bij Iris gegeten en lekker bijgekletst! En zaterdag lekker naar het grote zwembad in Alice gegaan :)

In het hostel ontmoette ik Dale, Kyron, Darren en Lisa. Dale was zaterdag jarig en dat moest gevierd worden, dus na een flink feest op zaterdag, zondag weer gerelaxed bij het zwembad. Inmiddels was ik ook verplaatst naar de 16 persoonskamer, lekker goedkoop en gezellig.

Maandag de 19e weer met Iris gezwommen en plannen gemaakt voor een dagtour op dinsdag. Deze zouden we gaan doen met de auto van Iris, met mij als chauffeur.

Dinsdag vertrokken we (Dale, Iris en ik) vroeg in de morgen richting Palm Valley. Onze eerste stop was bij Simpsons gap, erg mooi om te zien! Hierna reden we door naar Hermannsbrug, waarna we offroad gingen. Onderweg zijn we gestopt bij de Kalaranga lookout en hebben we de klim gedaan. Wat gaf dit een geweldig uitzicht!
Daarna doorgereden naar Palm Valley, waar we ook een walk gedaan hadden, welke behoorlijk pittig was door de warmte, maar ook zeker de moeite waard. Man, man, man, wat een uitzichten (met palmbomen in de woestijn!).

Bij terugkomst was mijn post er eindelijk! Dus woensdag ben ik gaan kijken voor de bustour naar Adelaide en heb ik mijn laatste drankje gedaan met Iris.

Donderdag ben ik in de morgen, na afscheid genomen te hebben van de rest, dan toch echt vertrokken uit Alice na 3 weken. Na een bustour van 9 uur ben ik aangekomen in Coober Pedy. Onderweg nog mensen tegen gekomen van de Solar Challenge (die uiteraard door Nederland gewonnen is) en zij gaven aan dat er leuke festiviteiten in Adelaide zouden zijn, ik ben benieuwd.

In Coober Pedy sliep ik onder de grond in Radeka's hostel. Wat toch wel een vreemd idee was. Op vrijdag vooral rondgelopen in het mijnstadje. Kerken bezocht die zich in grotten bevonden, een gallery bezocht waar ik Kangaroos gevoerd heb (en waar ook een heeeel schattig babykangarootje was!), rondgelopen in de old timer mine (een oude opaalmijn), rondgelopen in Tom's working mine en genoten van het uitzicht bij "the big winch lookout". Kortom, het complete stadje gezien en flink de toerist uitgehangen.

'S Avonds weer in de bus gestapt, richting Adelaide en vanmorgen vroeg aangekomen. Ik ga zo een rondje lopen door de stad en dan kijken wat ik hier allemaal ga doen. Ik ben nu vooral moe, erg comfortabel was de busrit niet helaas...

Liefs, Marenthe

  • 24 Oktober 2015 - 02:06

    Iris:

    Hey meid, leuk om zo je verslag te lezen! En super dat je Cooper peedy hebt gezien! Ik ga je missen hier in Alice! Have fun en lekker genieten!!! Xxx

  • 24 Oktober 2015 - 08:52

    Marga Tanko:

    hallo schattie
    Wat leuk jouw reisverslag te lezen.nog veel reis plezier in Australië
    Groetjes marga

  • 25 Oktober 2015 - 02:12

    Marenthe:

    @ Iris, thanks! En ik ga jou ook missen! Wie weet zien we elkaar weer binnenkort ^^ :) xxx

    @Marga, dankjewel!! Leuk dat je me volgt en ik ga hier zeker verder met genieten! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Down Under!

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Laatste weekje Thailand

27 Maart 2016

Hello Thailand!

14 Maart 2016

Tasmanië!

26 Februari 2016

On the road again!

04 Februari 2016

New Zealand!
Marenthe

Ik ben Marenthe, 22 jaar oud en net afgestudeerd als verpleegkundige. Omdat ik eerst iets van de wereld wil zien en mijn studieperiode goed af wil sluiten ga ik backpacken in Australië!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 5326

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 20 Maart 2015

Down Under!

Landen bezocht: